Градските власти в малкия град Монхайм в провинция Северен Рейн - Вестфалия подкрепиха предложението за безплатен обществен транспорт от 2020 година, предаде ДПА.

Жителите на града с население 44 000 души, намиращ се близо до Дюселдорф, няма да плащат за обществен транспорт най-късно от 2020 година, реши градският съвет. Кметът Даниел Цимерман от местната партия Пето, която има мнозинство в градския съвет с 26 от 40-те места в него, каза, че се надява плановете да стимулират повече хора да използват автобусите, пише БТА.

"Купуваш си веднъж кола и тя е паркирана в гаража - първоначално нямаш никакви видими разходи. Те идват по-късно на бензиностанцията", заяви Цимерман. Той добави,че билетите за автобуси са били "психологическа бариера" за някои хора.

Градът разполага с 47 автобуса.
Гражданите, които са регистрирани в Монхайм, ще могат да се возят безплатно в града и до съседния Лангенфелд. Има и няколко гари за връзка с Дюселдорф, като планът включва намаляване наполовина на цената до регионалния град.

Монхайм и без това вече плаща около 3 милиона евро (3,4 милиона долара) годишно на местната компания за обществен транспорт, за да покрива спадащите приходи от билети. Идеята за напълно безплатен обществен транспорт не е напълно нова за Германия - в град Темплин, северно от Берлин, е имало безплатни автобуси през периода 1998-2003 година. В баварския град Пфафенхофен шест редовни автобусни линии превозват безплатно пътниците от края на 2018 година, като в резултат броя на пътниците е нараснал над два пъти.

Транспортните асоциации са на мнение, че местният обществен транспорт е в критично състояние. Те предупреждават, че липсата на приходи от билети засяга инвестициите в транспортната система.

В Монхайм обаче не би трябвало да има такъв проблем, тъй като градът стана привлекателен за компаниите заради много ниския си бизнес данък - приходите от данъци скочиха, след като много компании преместиха дейността си в града.

Говорителка на Асоциацията на германските транспортни компании заяви, че е малко вероятно плановете да бъдат повторени в други германски градове. "Много градове не могат да си позволят да финансират безплатен обществен транспорт за дълго време", коментира тя.