Близо седем години след излизането на Diablo 3, вече е време да получим следващата част от невероятното приключение из Sanctuary. От Blizzard не са потвърдили официално, че работят върху продължението, но от всичко останало изглежда така. Ако прочетем изявленията на компанията между редовете, определено нещо голямо се задава.

След огромното разочарование на Blizzcon 2018, породено от анонса на Diablo: Immortal, ще е лудост да видим същата грешка и тази година. Blizzcon 2019 ще се проведе между 1 и 3-ти ноември. Дори голямата новина да дойде тогава, това което знаем за сега е, че няма да можем да играем играта скоро. Може да се наложи да изчакаме година-две за пускането ѝ.

Да се впуснем обаче в подробностите

Вече ви съобщихме, че от Близард са се отказали да работят върху шутър от StarCraft вселената, за да се пренасочат към Diablo 4 и Overwatch 2. Изглежда фокусът на компанията е изцяло насочен към тези две заглавия, тъй като компанията ще пропусне Gamescom 2019. Това значи, че те се опитват да постигнат нужния прогрес, за да направят добри анонси на собствената си конференция.

„Като част от подновените ни усилия тази година да се концентрираме върху разработката на нашите настоящи и бъдещи проекти, няма да бъдем на Gamescom 2019. Това шоу е много важно за европейския гейминг, за глобалния гейминг и възможността да се срещнем с играчите в Кьолн ще ни липсва. Нямаме търпение да споделим информация за това, върху което работим, но това ще стане в правилния момент.“, казват от компанията.

Конкретно за Diablo 4

Когато мобилната игра Diablo Immortal беше анонсирана, феновете бяха много разочаровани. Всички очакваха новини за четвъртата част, но получиха мобилна игра. Дори нямаше значение дали тя е добра, или не. Истината е, че феновете искат продължение на франчайза за компютър, а не просто заглавия, които са насочени към печалба на пари, без да развиват цялостната вселена.

Blizzard обявиха, че нямат какво друго да разкрият на събитието, но на няколко пъти излиза информация, че Diablo проектите, по които се работи са няколко.

„Ковачниците на Blizzard са горещи. Имаме няколко проекта на Diablo в процес на работа. Някои от тях ще отнемат повече време от други.“, заяви мениджърът на общността Brandy “Nevalistis”Camel.

Именно Diablo 4 може да е този проект, който ще отнеме повече време. Това се подсили допълнително през февруари тази година, когато главният оперативен директор Coddy Johnson обяви, че ще има значително увеличение на хората, които работят по проектите за Diablo.

След това последваха няколко обяви за търсене на хора, които очевидно ще работят по Diablo – опитен дизайнер на тъмници „с акцент върху композицията, детайлите и общото настроение, като същевременно поддържа игровото пространство да бъде лесно за разбиране.“ Търсеше се и технически художник, който „да помогне на екипите да дефинират, създадат, поддържат и рационализират процесите за създаване на елементите, които ще вдъхнат живот на Светилището.”

Винаги има възможност това да са обяви за хора, които да се включат поддръжката на Diablo 3. Взимайки предвид, че поддръжката на Diablo Immortal е почти изцяло в ръцете на Tencent, значителното увеличение на Diablo персонала все пак сочи за нещо по-мащабно. През 2016-та година Blizzard бе на лов за нов директор на франчайза, който да изведе Diablo в бъдещето. Със сигурност това бъдеще трябва да включва и четвърта част на Диабло.

През 2018 година в доклад на Kotaku стана ясно, че се разработват няколко версии на играта

Едната е спряна след като тестването и не дава нужния резултат, а другата се е превърнала в основата за новата игра. Информацията не се сдобива с независимо потвърждение, но Kotaku е сериозна медия.  Имената на двата проекта са Hades и Fenris

  • Hades – играта е описана от източниците като заглавие, което носи атмосферата на Dark Souls. Преминаването през тъмниците е било наистина хардкор. Разработката трае от 2014 до 2016 година. В нея е участвала легендата на Близард Josh Mosquiera. Популярността на Dark Souls сред определена група от геймъри, подобните RPG механики и общата готик естетика щяха да донесат нещо интересно на пазара. В крайна сметка екипът не усеща творението достатъчно добре, спира разработката и се мести към създаването на DLC-то за Diablo 3 – Rise of the Necromancer.
  • Fenris – втората версия, която се смята и за настояща такава, е разработена от същия екип, който изоставя Тук подходът е по-традиционен и оставя по-цветната естетика на Diablo 3 в историята, за да възроди тъмната и ужасяваща атмосфера, която плени феновете на първите две заглавия от поредицата.

„Има много хора, които сметнаха, че Diablo 3 се отдалечи от стила и ефектите, които превърнаха поредицата в хит. Искат да направят Fenris по-тъмен, да премахнат това, което бе определено като анимационно в Diablo 3. Искат да върнат всичко това, което плашеше хората в Diablo 2, но по модерен начин.“, коментира неназован служител пред Kotaku.

Обсъжда се добре познатата ни атмосфера да се комбинира с повече социални възможности в стил „World of Warcraft”и “Destiny”. Играта няма да е MMO, но има за цел да бъде наистина жива – със социални зони, където играчите да се срещат преди да тръгнат на приключение.

Чакате ли с нетърпение Diablo 4?