Мнозина шофьори на леки коли са обръщали внимание на факта, че камионите, които пътуват на дълъг път, поради някаква причина вдигат част от задните си колела. 

Разбира се, повечето хора, които не са запознати с тънкостите на експлоатацията на такива големи машини, са озадачени гледката и не могат да разберат защо и как се прави това.

Сега е дошло време да отговорим на този въпрос, който всъщност не е толкова труден.

Всеки, който e виждал ТИР-ове по магистралите, е забелязал, че в някои случаи те пътуват с повдигнати колела на някои от осите. Какво се крие зад този странен феномен? Всъщност всичко е много просто. Вдигането на колелата е продиктувано (както би могло да се очаква) не от някакъв каприз на водача, а от обективните изисквания на ситуацията.  Какво всъщност става? 

Колелата се вдигат, когато влекачът се движи по празен път и без товар. Това се прави в ситуации, при които няма нужда да се намалява натоварването върху  оста, чрез включването на още една двойка колела.

Тук следва и друг въпрос - защо? Причините са изключително прагматични - икономия. Прекъсването на връзката с едната ос и повдигането на колелата над пътя позволява да не се износват гумите. Те струват много пари, особено когато става дума за такива големи машини. 

Но това е само първата причина, поради която водачите вдигат задния мост на полуремаркето. Изключването на двойка колела позволява и пестене от не по-малко ценните лагери.

Друга причина е по-лесното и безопасно шофиране. Факт е, че когато всички оси са активни, управлението на камиона, става много по-трудно, особено когато става въпрос за маневриране при завиване. Движението на две оси е по-лесно, отколкото на три или повече.