Предизвикателствата пред велотуризма в страната бяха обсъдени на регионална среща, касаеща развитието на велосипедния и екотуризъм по поречието на река Дунав, пише tvn.bg

Целта на инициативата, по време на която бяха обсъдени състоянието на Дунавския велосипеден маршрут в България и съответно необходимостта от планиране и развитие на подобен тип туризъм в региона, е оптимизиране на инфраструктурата, което от своя страна ще доведе до редица ползи в сферата на транснационалното сътрудничество, мобилността, туризма и екологията.

Беше представено и проучване, според което за велосипедистите значителен интерес представлява както планинското колоездене, така и това в равнини и леко хълмисти терени.

През България минават два евровело маршрута – 6 и 13, съответно Дунавски маршрут и „Пътят на Желязната завеса“. Евровело 6 е трансграничен маршрут, който се движи успоредно в България и Румъния от двете страни на р. Дунав, като българският участък е по-хълмист, но разполага със значителен потенциал по отношение на забележителностите и осигуреността с туристически услуги. „Пътят на Желязната завеса“ в по-голямата си част пресича планински области с големи денивелации и за съжаление се характеризира с липса на видимост за участниците в движението поради множеството завои по трасето. Този маршрут преминава през повечето европейски държави, сред които Румъния, Сърбия, Гърция и България, като общата му дължина е близо 7000 км.

Всеизвестен факт е, че дунавските градове са предпочитана дестинация от ве повече чуждестранни туристи, а велопоходите стават все по-привлекателни за хора от всякаква възраст. Отново според проучване на Българската асоциация за алтернативен туризъм удовлетвореността на велосипедистите по отношение на привлекателността на района в сравнение с други места в Европа е по-висока, но е по-ниска спрямо пътната инфраструктура и наличието на туристически услуги.

Що се касае до развитието на Дунавския маршрут от общо 637 км., 114 се нуждаят от подобрение на пътната инфраструктура, като 36 км. са по натоварени пътища и е необходимо изграждането на отделна велоалея, 42 км. са част от пътища, които се нуждаят от асфалтиране на пътния банкет, а 28 км. са черни пътища, за които е необходимо полагането на консолидирана настилка. Също така само 256 км. от маршрута са маркирани със специални знаци, основно между Видин и Никопол.

Днешното събитие беше част от изпълнението на проект „Съгласуване в планирането и развитието на велосипедния и екотуризъм по протежението на Евровело маршрутите Eco Velo Tour”.