Зеленчуците заемат особено място в храненето на човек. Те са една от групите храни, признати за лидер в здравословното хранене.

Зеленчуците доставят въглехидрати, които имат важно значение за организма, участвайки в поддържането на оптимална хуморална среда и функционирането на всички клетки на организма.

Един от зеленчуците обаче е по-специален. Той укрепва костите, зъбите, съдържа много антиоксиданти и изобилие от витамини

Кои болести могат да бъдат предотвратени, ако ядете моркови?

1. Отличен източник на каротин, витамин А провитамин

Отговорен за качеството на кожата, забавя стареенето, подобрява имунитета, зрението, храносмилането и дори настроението. Проучванията потвърждават, че 2,8 ml бета-каротин дневно може да намали риска от развитие на рак с 40%.

2. Вареният морков съдържа много антиоксиданти.

При топлинната обработка броят им се увеличава. Антиоксидантите намаляват щетите, които свободните радикали причиняват на нас.

3. Богат на калий

Калият в морковите намалява кръвното, предотвратява атеросклероза, разширени вени, помага за възстановяване на черния дроб и бъбреците.

4. Полезен за устната кухина

Достатъчно е да се дъвчете суровият зеленчук в продължение на няколко минути. По този начин броят на патогените ще намалее 3 пъти.

5. Фосфор за укрепване на зъби и кости

Важен е за умствената и мускулната активност и се използва за транспортиране на енергия под формата на АТФ.

6. Изобилието от витамини и микроелементи

Косметолозите препоръчват нанасянето на настъргани моркови за 15 минути върху кожата на лицето преди лягане, които след това да изплакнете с топла вода. Тази маска тонизира, подхранва и изглажда кожата, а също така ще придобиете лек тен./zdrave.to

Харесайте zdrave.to и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!