Държавата спешно да разработи препоръчителна такса за шофьорските курсове и да бъдат увеличени часовете за кормуване в реални условия. Това настояват от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

По думите на председателя на организацията инж. Йонко Иванов, в момента голяма част от часовете за кормуване отивала за подготовка по улиците на населените места, а не по магистралите и по бързите пътища, където на практика стават повечето произшествие с ранени и загинали.

Себестойността на един учебен час, която сега е между 20 и 30 лв. се запазва, но се променя броят на часовете. Инструкторите смятат, че сегашните 31 часа по практика за най-масовата категория Б - любители-шофьори са малко и те ще се вдигнат до 40-50 часа за курс, като най-вероятно занапред те вече ще са 44а.

"Ще се наблегне на шофирането на магистрала и в тапи - ситуации, за които днешните водачи не са подготвени. Трябват повече часове за междуградско шофиране, както и за нощно шофиране, което сега не е задължително. Практиката днес е масово инструкторите да учат курсистите си само по маршрутите, където се провеждат изпитите", смята Иванов.

В същото време часовете по теория могат да бъдат намалени от 40 на 20-28 часа, тъй като сега се учели ненужни неща като устройството на автомобила или административните мерки срещу нарушенията.