Чрез тази колаборация Bridgestone прави поредна стъпка по своя път към изграждане на бъдещето на мобилността

Bridgestone, най-големият производител на гуми и каучукови изделия в света, бе избран от SEAT като предпочитан доставчик на гуми за своята електрическа кола Minimó.

Minimó, оборудвана със специално проектирани гуми, които прилагат известната „ologic“ технология на Bridgestone, се предстаи от SEAT на автомобилното изложение в Женева.

Гумите са разработени за SEAT за рекордно кратко време в Центъра за научноизследователска и развойна дейност на Bridgestone в Рим, като са приложени дизайнерските аспекти на гуми, ориентирани към микро-мобилността и CASE (Свързани, Автономни, Споделени, Електрически) превозните средства.

SEAT Minimó представлява малък, двуместен, изцяло електрически автомобил, оборудван с 5G технология. Автомобилът предлага иновативна система за смяна на батерията – тя може да се замени с нова само за няколко секунди, както и да измине повече от 100 км с едно зареждане. Minimó е проектирана така, че да се адаптира към платформите за мобилност, които ще изградят бъдещето на градското шофиране. Многобройните предизвикателства пред градската мобилност – все по-строги разпоредби за вредните емисии, ограничен достъп до определени градски райони и силно претоварените пътища – концептуалният автомобил е решение на всяко едно.

Bridgestone, лидер в решенията, свързани с мобилност

С това вълнуващо сътрудничество, което се занимава с най-неотложните предизвикателства пред мобилността, Bridgestone продължава да се доказва както като производител на първокласни гуми, така и като предпочитания лидер в решенията, свързани с мобилността.

„Новите социални, икономически и технологични тенденции тласкат темпа на промяна в нашата индустрия и бъдещето на превозните средства става свързано, автономно и електрическо. В Bridgestone работим, за да осъществим  концепцията CASE в градовете и по пътищата, като си сътрудничим с модели като Minimó, който SEAT сега представи. В нашия екип работят брилянтни химици и инженери, а миналата година инвестирахме близо 800 милиона евро в научноизследователската и развойна дейност. Тъй като дигиталната революция вдъхновява нови форми на мобилност, ние искаме да използваме опита ни в полза на нашите клиенти, за да им предоставим истинско конкурентно предимство.“, сподели Марк Тежедор, вицепрезидент „Оригинално оборудване“, Bridgestone EMEA.

Освен с визия за бъдещето на мобилността, прототипът на Minimó, представен за първи път на Световния мобилен конгрес (MWC 2019), бе също посветен и на града-домакин на събитието – Барселона. На страничната стена на гумите на Bridgestone за Minimó има гравирана карта на района Ейксампле в Барселона. Този жест отразява силния съюз между SEAT и испанския град по отношение на мобилността, както и способността на Bridgestone да произвежда гуми, съобразени с нуждите на клиента.