Времето за зареждане е сериозно препятствие за разпространението на електромобилите. Швейцарската Piëch увери всички, че драстично е намалила времето на зареждане на акумулаторните батерии благодарение на нова технология за пакетирането на акумулаторния блок и нова технология за неговото охлаждане.

 

 

 

Новата акумулаторна технология ще бъде използвана в спортния електромобил Mark Zero. Специалистите на компанията споделиха, че всички елементи на акумулаторния блок са разположени по такъв начин, че няма риск от прегряване. В резултат от това, акумулаторните батерии на прототипа се зареждат до 80% за 4 минути и 40 секунди. Наскоро SEAT представи свой концептуален електромобил, който до същите 80% се зарежда за 45 минути.

 

 

 

 

Това не е единственото, с което производителят възнамерява да привлече клиентите. С едно зареждане на батериите се осигурява пробег от 500 км. Задвижването се осигурява от три електродвигателя с мощност по 150 KW. Единият е поставен на предната ос, а останалите два – на задната. С тяхна помощ ускоряването до 100 км/ч става за 3,2 секунди. Максималната скорост е 250 км/ч.

Но засега електромобилът на Piëch не може да бъде обявен като поредния конкурент на Model S, понеже няма серийно производство и няма поддръжка. Липсва и съответната инфраструктура. Piëch използва специалните зарядни станции на китайската Qingdao TGOOD, но колко от тези зарядни станции ще бъдат построени, засега няма информация.