Продължителният спор между Tesla и Consumer Reports относно безопасността и състоянието на колите на компанията навлезе в нова фаза. Авторитетната потребителска организация обяви, че вече не може да препоръча Tesla Model 3. Препоръката беше дадена през май 2018 г., когато Tesla най-сетне успя да намали спирачния път на колата си. Преди това Consumer Reports отказваше препоръка заради проблеми като разсейващия тъчскрийн дисплей и неудобното возене.

Tesla Model 3 е една от шестте коли, които загубиха доверието на организацията, наред с Chrysler 300, Dodge Charger, Acura RDX, BMW 5 Series и Volkswagen Tiguan. Общото между тях е, че спад в оценките за надеждност води до падането на оценките им под прага за препоръка.

На другия полюс са BMW X3, Genesis G90 и Lincoln Nautilus, които получават потупване по рамото на базата на положителни отзиви на техни собственици.

Най-голям е шамарът за Tesla и Chrysler, чиито коли паднаха с цели 11 места в подреждането на Consumer Reports. Шофьорите на Model 3 цитираха дефекти по стъклата и разхлабване на каросерията като специфични проблеми с техните автомобили, докато собствениците на Chrysler 300 съобщават за проблеми с трансмисията и електрониката.

Данните се набират от собствениците на около половин милион коли в годишно проучване всяка пролет. Докато Consumer Reports публикува резултатите от миналогодишното проучване през октомври, когато Model S загуби своята препоръка, организацията получи допълнителни отговори от членовете през лятото. Тя използва тази информация, за да актуализира резултатите за надеждността за предстоящото си автомобилно издание.