Коментиращите сигнализират за видеоклипове, където непълнолетни момичета извършват предполагаеми „сугестивни действия“ като гимнастика, докато собствените алгоритми на YouTube по невнимание предлагат гледането на подобни видеоклипове.
Говорител заяви, че YouTube вече е спряла акаунти и цели канали, изтрила „неприлични коментари“ и е съобщила за всяка незаконна дейност на правоприлагащите органи. Компанията е спечелила само 8 000 долара от рекламните разходи на въпросните видеоклипове, каза говорителката и обеща да върне парите за маркетинг.
Ситуацията повтаря събитията, които се случиха през 2017 г., когато марки като HP и Mars изтеглиха рекламите си, след като научиха, че кампаниите им протичат под клипове, които са били предназначени за експлоатация на деца или включват голям брой коментари с педофилско съдържание. Компаниите в крайна сметка отново пристъпиха към закупуване на реклами, след като YouTube изглежда се бе справила с проблема по онова време, но очевидно не е изчистила всичко. Проверката на съдържанието на YouTube разчита на комбинация от изкуствен интелект и човешки надзор, които не винаги могат да изгладят всички недостатъци, а много нови видеоклипове сами по себе си са законни. Компанията ще се нуждае от по-агресивен мониторинг, ако очаква да избегне подобни инциденти в бъдеще.