YouTube все още се бори с неприличните коментари под детските видеоклипове и отново се сблъсква с последствията. По информация на Bloomberg, Disney, създателят на Fortnite Epic Games, Nestle и Oetker са махнали рекламите си от YouTube, след като видео блогърът Марк Уотсън сподели видеоклип, показващ как се коментарите за видеоклипове с деца, създават импровизирано софткор детско порно.

Коментиращите сигнализират за видеоклипове, където непълнолетни момичета извършват предполагаеми „сугестивни действия“ като гимнастика, докато собствените алгоритми на YouTube по невнимание предлагат гледането на подобни видеоклипове.

Говорител заяви, че YouTube вече е спряла акаунти и цели канали, изтрила „неприлични коментари“ и е съобщила за всяка незаконна дейност на правоприлагащите органи. Компанията е спечелила само 8 000 долара от рекламните разходи на въпросните видеоклипове, каза говорителката и обеща да върне парите за маркетинг.

Ситуацията повтаря събитията, които се случиха през 2017 г., когато марки като HP и Mars изтеглиха рекламите си, след като научиха, че кампаниите им протичат под клипове, които са били предназначени за експлоатация на деца или включват голям брой коментари с педофилско съдържание. Компаниите в крайна сметка отново пристъпиха към закупуване на реклами, след като YouTube изглежда се бе справила с проблема по онова време, но очевидно не е изчистила всичко. Проверката на съдържанието на YouTube разчита на комбинация от изкуствен интелект и човешки надзор, които не винаги могат да изгладят всички недостатъци, а много нови видеоклипове сами по себе си са законни. Компанията ще се нуждае от по-агресивен мониторинг, ако очаква да избегне подобни инциденти в бъдеще.