През следващите няколко дни в руската социална мрежа ВКонтакте ще започнат да се появяват програмни прозорци със стоките на AliExpress, в които могат да се видят изображенията на предложеното и неговата цена. Иконките и прозорчетата ще могат да се споделят с другите потребители. Според пресслужбата на AliExpress, за компанията това е „проект за тестване на social e-com в Русия„.

„Социалната търговия“ (social e-com) е все по-популярна тенденция на електронната търговия, при която популяризирането на стоките става чрез социалните мрежи. Това бе съвсем логично да се случи, понеже социалните мрежи разполагат с огромен масив информация за поведението и предпочитанията на всеки потребител.

AliExpress получава пълен и пълноценен достъп до цялата руска аудитория.

В началото на месец март за платформата VK Apps трябва да излезе отделно приложение за закупуване на най-различни стоки. То ще бъде интегрирано в самата платформа на ВКонтакте и вмъкнато в менюто на социалната мрежа. Нововъведението ще засегне уеб версията и мобилните приложения.

Аудиторията на Mail.Ru Group в социалните мрежи, месинджърите и т.н. възлиза на над 100 милиона потребители и е очевидно, че AliExpress ще обхване по-голямата част от руснаците.

Интеграцията на AliExpress в интерфейса на ВКонтакте става в рамките на подписания договор от страна на Alibaba, Mail.Ru Group, Мегафон и РФПИ през месец септември 2018 година. Договорът предвижда създаването на съвместното предприятие AliExpress Russia.