„Xuexi Qiangguo“, което буквално се превежда като „Проучване да направим Китай силен“ и игра на думи с правителствената пропагандна политика за прилагане на идеите на президента Си Дзинпин. Приложението изпревари китайските Douyin и WeChat, за да стане най-популярното iOS приложение в Китай миналата седмица.
То е разработено от слабо известен екип за специални проекти в Alibaba, известен като „Y Projects Business Unit“, който поема проекти извън компанията.
Търгуващата се на борсата в Ню Йорк Alibaba отказа да коментира дали нейното подразделение е разработило приложението.
Разработката на приложението от Alibaba, чийто председател Джак Ма е член на Комунистическата партия, е най-новият пример за китайска технологична компания, която си сътрудничи с правителството. Отделът за пропаганда на страната пусна приложението преди Националния народен конгрес през следващия месец в Пекин, най-голямото годишно парламентарно събрание на Китай.
Приложението, което включва кратки видеоклипове, правителствени новини и викторини, е създадено от екип на Alibaba и потребителите на търговския гигант могат да използват своите идентификационни данни за влизане в Xuexi Qiangguo.
Приложението е било изтеглено над 43.7 милиона пъти на устройства Apple и Android, откакто бе пуснато през януари, според оценките на статистическата консултантска компания Qimai, базирана в Пекин.
Не е ясно дали Alibaba печели пари от приложението или кой е инициирал неговата разработка.