Едно Ферари, Ролс-Ройс, Мазерати и 35 Поршета се движат в Хасково. Това показва статистика от община Хасково, поискана от XENWS.BG.

Приблизителната цена на Ролс-Ройс e 900 000 лева. Мазератито е около 150 000 лв., а Ферарито е на стойност 430 000 лева. В един средностатистически град като Хасково кой може да си позволи скъпо возило? Обикновено с луксозни возила се движат хората от големия и една част от средния средния бизнес. Обикновено автомобилите като Ферари, Мазерати, Ролс-Ройс, Порше и други от големия клас си позволяват хората, които имат широк диапазон на бизнеса. Пример за това са собствениците на шивачни компании. Те си позволяват такъв клас коли. Също така и земеделците – и те влизат в тази бройка. Много хора си мислят, че работещите в сферата на ресторантьорството имат лъскави коли. Обаче не е точно така. Много рядко могат да си позволят автомобил от висок клас, по-скоро карат среден клас. В него попадат коли като BMW X6, което е на приблизителна цена от 100 000 лева, Mercedes- 165 000 лв, AUDI A4 – 20 000 лева и др. Съответно си ги купуват хората от средния бизнес, работещи в строителния бранш, автомонтьорството и търговията.

С покупката на нов автомобил разходите не приключват, а напротив. След финализиране на сделката започват разходите по лизинга, застраховката, поддръжката, ремонтите и други. Затова всеки трябва да преценя какви финансови възможности има, защото има хора, които имат парите, купуват автомобила, но после нямат финансите да го поддържат. Един много голям процент от тези разходи се дължи на разходите за поддръжката на колата. Променливите, които формират цената на годишната поддръжка могат да бъдат много и различни, като например дали автомобилът е луксозен спортен модел с мощен двигател или седан или миниван, колко често се налага колата да влиза в сервиз за ремонт и подмяна на части, какви са цените на частите и т. н., и т. н.„

Поддръжката на BMW X6 за една година излиза приблизително около 1 600 лева, а на Поршето близо 2 300 лева. За да си собственик на Мерцедес и да си спокоен, че всичко е наред са нужни около 2 бона. Разликата в поддръжката е малка, но тук говорим за техническата част на автомобила. Не влизат сметките от застраховка лизинг и др.

Най-лесно със скъпи коли пък се сдобиват хората в сивия сектор, занимаващи се с дрога, трафик на хора, безакцизни стоки.

В общината не са регистрирани леки автомобили от другите луксозни марки като Бентли, Майбах, Макларън, Ламборгини, Тесла, Бугати и Пагани Зонда.

Съветските автомобили, които все още се движат в града са 1 782. От тях 1 245 са Жигули, който бройка включва всички Лади и ВАЗ. Москвичите са 363, Трабант – 117, Волга – 26 и УАЗ/ГАЗ – 31.

Общият брой на леките автомобили с активни декларации е 36 749.

Има изключения като скъпи автомобили с германски регистрации, които се движат из улиците на града. Тези собствениците се опитва да избягват плащане на глоби от КАТ.