Бъдещите ограничения на нивата на СО2 скараха няколко държави

През септември тази година в ЕС влязоха още по-строги екологични норми – Euro-6d, които принудиха автомобилните производители да преразгледат моделната си гама и съответно да преработят някои версии на свои автомобили. Борбата за екология обаче тепърва започва, съобщава западните медии.



През миналата седмица са се състояли 6-часови преговори между дипломати от различни държави, на които са обсъждани бъдещите мерки в тази посока. Те обаче са се оказали безрезултатни, което е на път да създаде сериозни проблеми занапред.

Първоначалната идея на чиновниците от ЕС е била намаляване на вредните емисии (СО2) с 30% до 2030 г., като тя е подкрепена от най-големият производител на автомобили на континента – Германия. Представители на Франция и Холандия обаче са поискали намаление с 35%, а впоследствие Европейският парламент е гласувал за 40%, което съответно предизвика огромно недоволство в автомобилната индустрия.

В момента 8 държави от ЕС, сред които са Холандия и Швеция, настояват за намаляване  40%, докато останалите са склонни на 35%. Всичко това поставя европейските автомобилни производители в затруднено предложение и затова Германия е категорично против новите стойности. Нейни представители предупредиха, че това ще доведе до свиване на производството и съкращаване на работни места.

Преговорите ще продължат, като според наблюдатели те са най-важните от времената на Парижкото споразумение от 2015 г. за борба с климатичните промени. В момента главната цел на ЕС е борбата с глобалното затопляне.

Снимка: Carscoops