Mitsubishi записва най-голям ръст на пазара от януари до октомври

Toyota продължава да е най-продавана марка автомобили в света, сочат резултатите от първитe 10 месеца на 2018 г. За този период японската компанията е реализирала на пазарите 7 330 000 нови коли, което ес 2,1% повече от същия период на 2017 г.



На втора позиция е Volkswagen с резултат 5 780 000 машини (с 2,2% повече), а на трета – марката Ford с 4 620 000 единици по цял свят. При американския бранд обаче се отчита спад на продажбите в сравнение с 2017 г., като той е цели 8,5%.

Топ 10 по продажби за първите 10 месеца на 2018 г.


1.    Toyota    7 330 000

2.    Volkswagen    5 780 000

3.    Ford    4 620 000

4.    Nissan    4 160 000

5.    Honda    4 130 000

6.    Hyundai    3 700 000

7.   Chevrolet    3 390 000

8.   Kia    2 400 000

9.   Mercedes—Benz    2 140 000

10.    Renault    2 130 000

Най-голям ръст на продажбите за периода от 1 януари до 31 октомври записва марка, която не е в Топ 10. Това е японската Mitsubishi, при която увеличението в сравнение с първите 10 месеца е 22%. Веднага след нея се нарежда руската Lada с 20,1%.

В първата петица по този показател влизат още китайските компании Geely (+20%) и BYD (+19,8%), както и испанският производител Seat, чиито продажби са се увеличили със 17,4%.

Снимка: Toyota