Физическата среща с дилъра и автомобила явно няма как да изчезнат

Можете ли да си поръчате кола онлайн, както си купувате книга или CD от интернет? Без да сте я разгледали, без да сте седнали в нея или дори без да сте изминали и 1 километър зад волана на този или подобен автомобил?



Според управляващия директор на британския клон на Jaguar Land Rover - Роудън Гловър, това няма да се случи, колкото и да се развие онлайн търговията.

„По-малко от 10% от клиентите искат напълно дигитална сделка, когато купуват кола – обясни Гловър за особеностите на британския пазар. – Производителит трудно ще успеят да заемат тази ниша, в която покупката на автомобил ще е супер лесна процедура.”

JLR е една от компаниите, които в последните две години предлагат коли онлайн, но не само да ги разгледате на сайта или пък да си поиграете с конфигуратора, а направо да подпишете договор за колата онлайн. Другите марки, които се опитват да пробият в онлайн продажбите на нови автомобили във Великобритания са Hyundai, Dacia, Peugeot, BMW, Ford и Tesla.

У нас това не може да се случи, не само защото правният режим на сделките с леки коли е по-тежък и изисква участие в сделката и на нотариус.

„Ние инвестирахме сериозно в сайта на JLR за британските клиенти – допълва Гловър. – Нашите конфигуратори са разработени с идеята да позволят на клиентите да стигнат максимално далеч в опознаването на колата онлайн. Но след това изпълнението на сделката минава през някое дилърство. За нас дигиталния и реалния свят могат да съжителстват заедно.”

Гловър обаче уточнява, че клиентите се явяват все по-добре подготвени при търговците.

„Клиентите са направили проучването у дома и при нас идват почти готови за сделка, но дилърът трябва да осигури тази финална част от сделката.”

Вие бихте ли си купили кола онлайн, без дори да я видите наживо?