Дори през зимата този тип задвижване си има предимства

През последните години автомобилите с предно предаване по улиците са доста повече от тези със задно или със задвижване на двете оси. Предимствата на този тип коли са ясни – по-компактни размери, по-ниски цена иразход на гориво, и съответно по-малки разходи за обслужване. Автомобилите със задно предаване обаче също си имат своите предимства и неслучайно премиум-марките продължават да залагат на тях. Като цяло този тип задвижване не смята да отстъпва позициите си и явно още дълго време ще радва феновете си. Ето и неговите предимства:



Интензивно ускорение

При интензивно ускорение върху покритие с висок коефициент на сцепление автомобилът „присяда” на задните колела. Така върху тях се увеличава силата на притискане и са намалява вероятността за припръзване и занасяне.

Изкачване

При изкачване на баир по-голяма част от теглото на автомобила натоварва задната ос, като това съответно увеличава спцеплението на гумите с пътя. Така на някои видове настилка, колите със задно предаване по-лесно се справят с голям наклон.

Поднасяне



През зимата автомобилът със задно предаване по-лесно поднася, като предупреждава шофьора си, който трябва да внимава. Но и поднасянето се овладява лесно, стига да се отпусне педала на газта. Това е далеч по-лесно за шофьора, докато при колата с предно предаване той трябва да се пребори с инстинкта си, тоест да не маха крака си от газта и съответно да се измъкне от затруднената ситуация.

Управление

Кормилното управление на автомобила със задно предаване и по-рафинирано, тъй като върху волана не се оказва натиск от предаването на въртящия момент върху водещите колела.

По-проста конструкция на предната ос



Предната ос на този тип коли е с по-проста конструкция и съответно е по-надеждна и нейният ремонт е по-евтин.

Износване на колелата


При автомобила с предно предаване се износват първо предните колела, тъй като върху тях е по-голямото натоварване при ускорение и завиване. В същото време задните гуми се износват далеч по-равномерно. Затова и често отзад се поставят по-големи колела.

Ремонт


Двигателят, скоростната кутия, кардановият вал, редукторът и задвижването на задните колела са разположени последователно по дължината на автомобила. Обслужването и ремонтът на трансмисията са по-прости, отколкото когато всички агрегати са под предния капак.

Дрифт



Дори с не особено добра подготовка на шофьора, автомобилът за задно предаване може да върви „напред с вратите”. Колата с предно предаване няма да позволи подобно нещо дори на водач с голям опит.