Китайските потребители продължават да са в центъра на вниманието на производителите на луксозни стоки, тъй като ново проучване на консултантската компания Бейн (Bain) сочи, че те ще бъдат основният двигател на близо половината от световната търговия със скъпи стоки до 2025 година, предаде Асошиейтед прес.

Според Бейн китайците ще покрият 46% от световните продажби на луксозни стоки на стойност около 365 милиарда евро (412 милиарда долара) за само шест години.

Миналата година те са представлявали една трета от всички продажби на луксозни дрехи, аксесоари и козметика.

Партньорът от Бейн Клаудиа Д'Арпицио каза, че половината от покупките ще бъдат правени в Китай, като разликите в цените се стопяват, а компаниите подобряват качеството на услугите си в страната.

Според проучването на Бейн продажбите на луксозни стоки тази година ще се увеличат с 2 на стоа до 260 милиарда евро спрямо 254 милиарда евро миналата година, като се изключват предметите на луксозното изкуството, дизайн и декорация.

/БТА/