Националната пациентска организация подкрепя новите мерки за по-строг контрол върху изразходването на средствата в здравеопазването.

От организацията обаче са против харченето на обществен ресурс за изпращане на смс-и на пациентите за здравните услуги, които е използвал.

Идеята на НЗОК е всеки пациент да може да сигнализира, ако неговите данни бъдат използвани неправомерно от лекар или лечебно заведение.

Пациентската организация предлага напълно безплатно да разработи механизъм за известяване на здравно осигурените лица, а целта е да се спестят средства.

За нас не е приемливо да се изпращат смс-и, защото тази услуга е платена. По стандартните тарифни планове на мобилните оператори – един смс е 25 стотинки. Дори да приемем, че ще има някаква отстъпка, това означава, че от бюджета на касата ще се използват над 1 милион лева. Националната пациентска организация предлага да поеме ангажимент да изработи приложение за смартфони, което да известява пациентите, коментира адвокат Андрей Дамянов, заместник-председател на организацията.

Той коментира и опитите за промяна в здравната система чрез преходните и заключителни разпоредби на Закона за бюджет на НЗОК.

Подобни драстични промени би трябвало да минат през обществено обсъждане, категоричен е Андрей Дамянов.

От организацията са притеснени и от закриването на Фонда за лечение на деца в чужбина и прехвърлянето на тази дейност към НЗОК.