Най-важният обект в Пловдивска област - разширението на Асеновградско шосе, е спрян. "Отпреди Нова година по трасето не се работи", потвърди инж. Паун Иванов, представител на фирмата изпълнител.

"Нещо не е наред. До началото на декември всеки ден виждахме огромна техника и хора, включително и в събота и неделя. Повече от 20 дни там нищо не се прави", алармираха асеновградчани, които всекидневно пътуват до Пловдив и обратно.

Строежът лично се наблюдава и следи от областния управител Здравко Димитров. При една от последните му инспекции на 7 декември м.г. той увери, че при добро време работата по новото платно ще приключи и движението ще бъде прехвърлено на него. А строителите щели да започнат рехабилитация на съществуващото платно. Това обаче не така.

"Източното платно наистина е направено, остава да бъде положен износващият слой, но това ще стане, когато изградим двете кръгови колела - на разклона за с. Долни Воден и на околовръстното за Асеновград към завод "Калцит", както и отводнителните системи", обясни инж. Паун Иванов.

По думите му строежът е спрян, защото чакат АПИ официално да им възложи двете допълнителни кръстовища. Според запознати работата по обект № 1 в Пловдивска област ще се забави, защото тепърва трябва да започне проектиране на локалните платна, които бяха изпуснати. Това е възложено на общините Асеновград, Куклен и "Родопи".

"Мисля, че заданието вече е направено. Трите общини отделихме по някой лев за него. Ние платихме около 20 000 лева. Кой колкото може", каза кметът на "Родопи" Пламен Панчев. Той допълни, че пари за отчуждение нямат, но се надявал държавата да отпусне. Предстои проектът да мине през експертния съвет на АПИ и да се обяви парцеларен план. След това трябва да бъдат извършени отчуждителни процедури и преправяне на самия проект за разширението на пътя Пловдив-Асеноград, в който да бъдат включени локалните платна и отводняването.

После идват процедурите по обществени поръчки за тези дейности, които отнемат време. Строители с опит смятат, че това ще забави работата значително. Някои допускат, че до края на годината може и да не приключи целият обект.

"Може отчуждаването да стане и бързо, и бавно. Зависи от процедурите. Има ново техническо решение. Не бива, ако искаме пътят да стане хубав, да бързаме с пускането на новото платно. А и в студените дни не може да се полага износващият слой", смята инж. Паун Иванов. Той припомни, че крайният срок за целия обект е през септември, но се надява да приключат по-рано.

За известно забавяне на работата по обекта потвърди и областният управител Здравко Димитров. "Другата седмица ще направя оперативка с кметове, представители на АПИ, "Напоителни системи" и на всеки ще ще дам конкретни задачи със срокове", добави той.